Για τη γέννηση αυτού του blog: " 'Eναυσμα αναπόδεικτο καλεί τήν πρώτη λέξη,... ανάθεμα ικετευτικό αρτώμενο θα εμπαίξει, τη μάταιη προσήλωση διστατικού πιστού, που αναπολει τη σιωπηλή ακίνητη ικεσία, πρωτού του εννοήματος ματώσουν τα φτερά... ", απόσπασμα από ποίημα του Γ. Βέλτσου

Wednesday 20 June 2007

Που είναι ο Ζέρβας οεο;

Για όσους δεν το είχαν παρατηρήσει, στη συμβολή των οδών Κοραή και Σταδίου, υπήρχε, μέχρι πριν από λίγο καιρό, η προτομή ενός από τους ήρωες της Εθνικής Αντίστασης, του ιδρυτή της αντιστασιακής οργάνωσης Ε.Δ.Ε.Σ., του Στρατηγού Ναπολέοντος Ζέρβα. Και γράφω υπήρχε, γιατί μια από τις προηγούμενες μέρες, καθώς περπατούσα στο Κέντρο και περνούσα μπροστά από το συγκεκριμένο σημείο, διαπίστωσα ότι η προτομή έλειπε και πάνω στη μαρμάρινη βάση υπήρχε ένας αγκυλωτός σταυρός και το σύνθημα «Που είναι ο Ζέρβας, οεο;». Δύο ήταν τα πιθανότερα ενδεχόμενα, είτε κάποιοι είχαν αφαιρέσει την προτομή του ιδρυτή του Ε.Δ.Ε.Σ. και είχαν γράψει τα παραπάνω, είτε η προτομή είχε αφαιρεθεί από τις Αρχές για να συντηρηθεί ή να προστατευθεί από διαφόρους που κατά καιρούς πετούν μπογιές και προσπαθούν να την καταστρέψουν.
Μετά από μια αναζήτηση που έκανα, χρησιμοποιώντας γνωστή μηχανή αναζήτησης, στο internet, επιβεβαιώθηκε δυστυχώς η πρώτη εκδοχή. Σε κάποιο site βρήκα ότι ο βουλευτής Ιωαννίνων, o κ. Φούσας, ρώτησε στην βουλή τον υπουργό Δημόσιας Τάξης για το θέμα και η απάντηση του υπουργού ήταν ότι κατά τη διάρκεια κάποιου πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου κάποιοι βεβήλωσαν το χώρο και έκλεψαν την προτομή του Ν. Ζέρβα, που αγνοείται μέχρι σήμερα!
Ο Ναπολέων Ζέρβας από πολύ μικρή ηλικία στρατεύεται εθελοντικά και μετέχει στους Βαλκανικούς πολέμους του 1912-1913. Εν συνεχεία μετά τη φοίτηση του στη Σχολή Ευελπίδων συμμετέχει σε όλες τις εκστρατείες και τις πολεμικές επιχειρήσεις της εποχής του. Συμμετέχει επίσης στο κίνημα της 22ης Αυγούστου 1926 και ως επικεφαλής ενός από τα δύο «Δημοκρατικά Τάγματα των Αθηνών» ανατρέπει τον δικτάτορα Θ. Πάγκαλο. Πολύ αργότερα, στις 9 Σεπτεμβρίου του 1941 ιδρύει τον Εθνικό Δημοκρατικό Ελληνικό Σύνδεσμο (Ε.Δ.Ε.Σ.) με στόχο - όπως γράφει και ο ίδιος - την απελευθέρωση της πατρίδας, την επικράτηση των δημοκρατικών θεσμών, αλλά και της κοινωνικής δικαιοσύνης, γράφοντας μερικές από τις πιο ένδοξες σελίδες της Εθνικής Αντίστασης. Χαρακτηριστικά, θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει τις νικηφόρες μάχες που έδωσε ο Ε.Δ.Ε.Σ. κατά των Ιταλών και Γερμανών στο Μακρυνόρος, στο Σούλι, στην Κανέτα, στη Ραδοβίζα κ.α., καθώς και την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου, όπου θεωρήθηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα σαμποτάζ στην κατεχόμενη Ευρώπη και ήταν και η μοναδική φορά που συνεργάστηκαν Ε.Δ.Ε.Σ. και Ε.Α.Μ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ζέρβας στα Απομνημονεύματα του δεν διστάζει να αναγνωρίσει την συμβολή του Άρη Βελουχιώτη και των ανταρτών του στην ανατίναξη της γέφυρας, παρόλο που την επιχείρηση την διηύθυνε ο ίδιος και ήταν εκείνος που είχε πείσει τελικά τον Άρη να συμμετάσχει στην επιχείρηση και να μην περιμένει την έγκριση του κομουνιστικού κόμματος. Ακόμα, αξιοσημείωτο και ενδεικτικό των προθέσεων του ήταν και το γεγονός ότι ο ηγέτης του Ε.Δ.Ε.Σ. επανειλημμένως, κατά τη διάρκεια της κατοχής, έτεινε χείρα συνεργασίας προς το Ε.Α.Μ. και τον Βελουχιώτη, παρόλο που κάποιες φορές η στάση των ανταρτών του Ε.Α.Μ. απέναντι του ήταν εξαιρετικά εχθρική.
Όλα τα παραπάνω ιστορικά στοιχεία τα παραθέτω για όσους δε γνωρίζουν και θα ήθελαν να ενημερωθούν συνοπτικά για το ποιος ήταν ο Ζέρβας και ποια η συμβολή του στην Εθνική Αντίσταση. Προφανώς, υπάρχουν αναπόφευκτα κάποια στοιχεία υποκειμενικότητας στην προσέγγιση αυτή, όπως και σε όλες τις προσεγγίσεις, αλλά σε γενικές γραμμές νομίζω ότι είναι μια νηφάλια και ακριβής παρουσίαση του συγκεκριμένου ιστορικού προσώπου. Βεβαίως, μπορείτε να βρείτε και κείμενα που αναφέρονται στον Ζέρβα και έχουν υβριστικό και συκοφαντικό περιεχόμενο, αλλά αυτά είναι μάλλον λίγα, στερούνται ιστορικής τεκμηρίωσης και κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έλεγα ότι έχουν ως βάση την μικροψυχία και την εμπάθεια ανθρώπων που επιμένουν 57 χρόνια μετά να αναπαράγουν το δηλητήριο μιας μαύρης για τη χώρα περιόδου, του εμφυλίου πολέμου.
Το ερώτημα που γεννάται λοιπόν, μετά και από όλα τα παραπάνω, είναι γιατί κάποιοι επέλεξαν να απομακρύνουν την προτομή του συγκεκριμένου ήρωα της Εθνικής Αντίστασης, να την εξαφανίσουν, να ζωγραφίσουν έναν αγκυλωτό σταυρό πάνω στην μαρμάρινη βάση της και να ρωτήσουν περιπαικτικά, δίνοντας έμφαση στην «ηρωική» πράξη της βεβήλωσης ενός μνημείου για την Εθνική Αντίσταση, που είναι η προτομή; Πριν από κάθε προσπάθεια για να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα, νομίζω ότι πρέπει να τονιστεί ο υψηλός βαθμός δυσκολίας της αποκόλλησης της προτομής, αφού αυτή ήταν κολλημένη με τσιμέντο με την βάση της και στο εσωτερικό του μνημείου είχαν τοποθετηθεί και κάποιες αρκετά χοντρές συνδετικοί ράβδοι σιδήρου. Σε μια εξαιρετικά φιλόδοξη προσπάθεια, που ίσως και να με υπερβαίνει, θα προσπαθήσω να δώσω κάποιες πιθανές ερμηνείες στα γιατί που τίθενται παραπάνω, κάνοντας - μια ενδεχομένως αυθαίρετη - υπόθεση ότι αυτοί που βεβήλωσαν το μνημείο έχουν κατ’ ελάχιστον ένα υποτυπώδη εγκέφαλο, που τους καθιστά στοιχειωδώς νοήμονες και συνεπώς υπεύθυνους για τις πράξεις τους.
Ερμηνεία 1η: Ίσως τα συγκεκριμένα άτομα να ήταν νεοφασίστες, οπαδοί του Μουσολίνι ή θιασώτες των νεοναζιστικών ιδεών. Σε αυτή την περίπτωση η συμπεριφορά τους ερμηνεύεται πλήρως. Η δράση του Ζέρβα την περίοδο της κατοχής είναι λογικό να τους ενοχλεί και να προσπαθούν, μέσω της βεβήλωσης του μνημείου, να εκδικηθούν τον ίδιο και στο πρόσωπό του ολόκληρη την Εθνική Αντίσταση. Αυτή η ερμηνεία μάλιστα εξηγεί και το γιατί ζωγράφισαν έναν αγκυλωτό σταυρό με μαύρη μπογιά πάνω στη βάση που φιλοξενούσε την προτομή που αφαίρεσαν.
Ερμηνεία 2η: Ίσως τα άτομα αυτά έχουν έναν μάλλον υποτυπώδη εγκέφαλο με ελάχιστους νευρώνες, γεγονός που ερμηνεύει και την τέλεση διαφόρων πράξεων από μέρους τους χωρίς κάποια συγκεκριμένη αιτία. Έτσι, σε αυτή την περίπτωση η απάντηση είναι ότι για τη βεβήλωση της προτομής του Ζέρβα, όπως άλλωστε και για τη ρήψη μπογιάς στον άγαλμα του Κοραή, για το κάψιμο του φυλακίου του Άγνωστου Στρατιώτη, για το γράψιμο συνθημάτων υπέρ του Σάββα Ξηρού (!) πάνω σε αγάλματα και σε τοιχογραφίες του ιστορικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών και για άλλα πολλά δεν υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος λόγος. Είναι απλά μια καταστροφική έκφανση της βλακείας.
Ερμηνεία 3η: Ίσως οι βάνδαλοι να είχαν εμπνευστεί από την δράση και την νοοτροπία των ανθρώπων που προσπαθούσαν την περίοδο της κατοχής να εξοντώσουν τον Ζέρβα, αυτών των ίδιων που κατάφεραν τελικά να εξοντώσουν τον σπουδαίο αγωνιστή της Ελλάδας και της Δημοκρατίας τον Συνταγματάρχη Δ. Ψαρρό και γενικά όλων όσων επεδίωκαν να αφανίσουν κάθε αντιστασιακή οργάνωση που δεν ήλεγχαν. Αυτοί ήταν οι ίδιοι άνθρωποι που οδήγησαν στην εξόντωση τους ίδιους τους συντρόφους τους, χωρίς να σεβαστούν τους αγώνες και την προσφορά τους στην Αντίσταση, αλλά και στο κόμμα. Θυμίζω ότι ο Βελουχιώτης - ο οποίος ανεξάρτητα από όσα θα του καταλογίσουν δικαίως ή αδίκως κάποιοι, υπηρέτησε με γενναιότητα και αυταπάρνηση τις ιδέες του και την Εθνική Αντίσταση και για αυτό και μόνο άξιζε και αξίζει το σεβασμό και την ευγνωμοσύνη όλων μας - οδηγήθηκε στην εξόντωση, κατηγορούμενος από τους συντρόφους του ότι ήταν στοιχείο αχρείο και εγκληματικό. Άλλο χαρακτηριστικό θύμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς και νοοτροπίας αποτέλεσε και ο Γιώργης Σιάντος που υπήρξε η ψυχή του Ε.Α.Μ. κατά τη διάρκεια της κατοχής, αλλά κατηγορήθηκε από τον Ζαχαριάδη και άλλους συντρόφους του ότι ήταν πράκτορας της Intelligence Service και οδηγήθηκε στο θάνατο, εξοντωμένος ηθικά και πολιτικά και με τη μνήμη του κηλιδωμένη. Σε μια τέτοια περίπτωση είναι βέβαια οξύμωρο να ζητάμε από βέβηλους απολογητές και νοσταλγούς συμπεριφορών που στρέφονται εναντίων των «δικών τους» αγωνιστών της Αντίστασης, να σεβαστούν τον Ζέρβα με τον οποίο ήταν άλλωστε και ιδεολογικοί αντίπαλοι. Όμως, παρόλα αυτά παραμένει εξαιρετικά λυπηρό κάποιοι να βεβηλώνουν την προτομή του Ναπολέοντος Ζέρβα, που αποτελούσε μνημείο της Εθνικής Αντίστασης, μη μπορώντας ενδεχομένως να του συγχωρήσουν το ότι με την παρουσία του δεν τους επέτρεψε την πλήρη και αποκλειστική εκμετάλλευση του εθνικού αγώνα ή και την δια των όπλων κυριαρχία μετά την απελευθέρωση. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω προς αποφυγήν κάθε παρεξήγησης, αν και νομίζω ότι είναι πασιφανές, ότι δεν καταφέρομαι εναντίον των ανταρτών του Ε.Α.Μ. ή εναντίον της Αριστεράς, την οποία και τιμώ, αλλά εναντίον των ανθρώπων που διακατέχονται από τέτοιου είδους νοοτροπίες, όπως αυτή που περιγράφεται παραπάνω. Επίσης, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι είμαι στον αντίποδα απόψεων που διαχωρίζουν τους ήρωες τις Αντίστασης σε «δικούς μας» και «δικούς τους», αλλά έκανα χρήση αυτής της κτητικής αντωνυμίας, αναφερόμενος σε κάποιους που φαίνεται να σκέφτονται με αυτό τον τρόπο.
Ίσως, να υπάρχουν κι’ άλλες ερμηνείες για τον συγκεκριμένο βανδαλισμό και μάλιστα πιο εύστοχες από τις δικές μου, αλλά νομίζω ότι δε θα έπρεπε να μείνουμε μόνο στην ερμηνεία αυτής της πράξης και στη καταδίκη των συγκεκριμένων ατόμων, που είναι έτσι και αλλιώς καταδικασμένοι στη συνείδηση όλων των δημοκρατικών πολιτών. Πρέπει να προχωρήσουμε και παραπέρα και να αναρωτηθούμε αν η ευθύνη για αυτή τη πράξη πρέπει να επιμεριστεί και στους διαδηλωτές που ήταν αυτόπτες μάρτυρες και δεν αντέδρασαν, στους δημοσιογράφους που στη μεγάλη τους πλειοψηφία αποφάσισαν ότι το συγκεκριμένο θέμα της βεβήλωσης της προτομής του ηγέτη του Ε.Δ.Ε.Σ. δεν πρέπει να παρουσιαστεί, σε όσους από τους μαζικούς φορείς αδιαφόρησαν και δεν αντέδρασαν και γενικά σε όσους σφυρίζουν αδιάφορα όταν περπατούν στη Κοραή και βλέπουν το κατεστραμμένο μνημείο. Αλήθεια, μια τέτοια χαύνη συμπεριφορά σχετίζεται με την αδράνεια και την αδιαφορία που ενδεχομένως χαρακτηρίζει την εποχή μας ή είναι απότοκο της ασύμμετρης ευαισθησίας, ορισμένων ανθρώπων που ελέγχουν ή επηρεάζουν τα πράγματα, αναφορικά με πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν σε διάφορες ιστορικές στιγμές, ανάλογα με το αν βρίσκονται στη μια ή στην άλλη μεριά του πολιτικού φάσματος; Πάντως, όπως και να έχει, είναι σίγουρα θλιβερό.

Πρόσθεσε στο Cull.gr

buzz it!

43 comments:

Anonymous said...

korifaia h photo!

Charalambos K. said...

Η πολιτική μου σε αυτό το blog είναι να μην διαγράφω κανένα comment, ανεξάρτητα απο τις απόψεις που διατυπώνονται σε αυτό. Εξαίρεση βέβαια σε αυτόν τον κανόνα αποτελούν και θα αποτελούν σχόλια τα οποία καθυβρίζουν πρόσωπα, απειλούν ομάδες πολιτών και γενικά έχουν τόνο που δυναμιτίζει το δημόσιο διάλογο. Όλον αυτό τον καιρό που υπάρχει αυτό το blog δεν είχε χρειαστεί να προβώ σε μια τέτοια πράξη, αλλά δυστυχώς σήμερα το απόγευμα χρειάστηκε. Φίλε ανώνυμε δεν μπορώ να επιτρέψω την ύπαρξη σχολίων που επικαλούνται κρεμάλες και εμπεριέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Αν θέλεις μπορείς να ξαναγράψεις την άποψη σου, αλλά με τρόπο που δε θα προσβάλεις και δε θα απειλείς κανένα. Λυπάμαι πολύ για τη διαγραφή του comment και ελπίζω να έχω την κατανόηση όλων σας.

Anonymous said...

ego pali thlibomai pou kapoioi anthropoi en eti 2007 ekfrazontai thetika i mallon na po ekthiazoun anthropous ton opion i drash perieixe aksiopoina egklimata kata amaxon, pou apla itan se lathos topo se lathos ora. Mia toulaxiston pio realistiki eksistorisi tha me epithe. Tha ithela de na sxoliaso pos mnimeio tou Zerva (entelos astoxa kai eironika epeishs) kosmei ena kentriko dromo sta Ioannina (mantepse pos legetai, pantos oxi ethnikis antistaseos). Ta Ioannina einai genetira mou kai martyries pollon syggenon mou apodyknioun pos aytos o epifanis anir me zilo kai ypomoni aneptikse tin texniki Tetris me kommena kefalia se dimosious xorous. Malista enas logos gia ton opoio polloi albanoi stin antipera pleyra einai eksagriomenoi me to sygekrimeno kyrio me apotelesma na bazoun sto stoxastro olous tous ellines (ta kosmiotata synthimata den boithoun tin katastash) einai i symoritiki drash aytou tou kyriou se xoria albanotsamidon. O logos de gia ton opoio amfisbito tin dikaiologia kapoion (ek ton opoion kai episimon proin kai nyn hgeton tou kratous mas) pos aytes oi 3000 miteres kai paidia itan synergates ton Germanon einai pera gia pera dikaiologimenos, kai ksereis giati? Giati stin ilikia pleon ton 25, den pisteyo ston kalo tsoliadako me to gyalismeno moustakaki kai tin kataleykh periboli.

Fainetai de apo tis pozes, to blemma kai kyrios tin blaxo-arxontiki eksartisi me xilia dyo parasima pos prokeitai gia ton etero thyma-kairoskopo-tyxodiokti pou ekmetaleytike i mia pleyra, i bretaniki. O allos kata tin tapeini mou apopsi tyxodioktis itan o Zaxariadis. An de se peitho ego, tote stoixeia meso akoma kai tou google tha se katatopisoun.

Pisteyo telionontas pos merikes fores (oxi panta) i drash kapoiou atomou kathos kai i prosfora tou krinetai apo tin istoria. Telika isos stin Istoria tis 3hs lykeiou pou perilambane mia apli protash me to onoma tou na itan oti tou aksize. Edo o Plasthras den timithike kan aposo thymamai, o Zervas giati?

parolayta agapite mou, i deyterh sou ekdoxh anaferei oti isos oi aristeroi thelan oli ti doksa. Ma, i drash ton aristeron, den anagnorizotan episimos apo to elliniko kratos, mexri pou o Andreas (ksereis poios) ebgale to nomo gia tis antistasiakes syntakseis.

Merikes fores oi anthropoi fainontai apo mia matia. Me mia apli matia mporeis na katalabeis polla. Giayto kai ego se parapempo se ayth th thliberi fotografia pou kathontai sto idio grafeio apo aristera se deksia Sarafis, Skompi kai o Zervas.

Oti kalytero

Charalambos K. said...

Φίλε Ανώνυμε,

Το συγκεκριμένο post - όπως θα διαπίστωσες κατά την ανάγνωση του -είχε ως στόχο την ανάδειξη της βέβηλης πράξης του βανδαλισμού της προτομής ενός από τους ήρωες της Εθνικής Αντίστασης, την ερμηνεία της πράξης αυτής και την κατάθεση κάποιων προβληματισμών σχετικά με τις ευθύνες όλων μας. Όμως, εσύ στο σχόλιο σου δεν θίγεις καθόλου το θέμα της βεβήλωσης και σε συνδυασμό με το γεγονός πως επιτίθεσαι στον Ζέρβα, δίνεις την εντύπωση - ελπίζω να κάνω λάθος -ότι συμφωνείς με την πράξη αυτή. Είναι όμως δυνατό να υιοθετούμε σε μια ευνομούμενη και δημοκρατική πολιτεία την άποψη πως όποιος από εμάς έχει ενστάσεις σχετικά με ιστορικά πρόσωπα, μπορεί να προβαίνει σε βανδαλισμούς προτομών και αγαλμάτων, ότι όποιος από εμάς έχει ενστάσεις σχετικά με την θρησκευτική πίστη κάποιας ομάδας ανθρώπων, μπορεί να βεβηλώνει τους ναούς, τα ιερά και τα όσια της συγκεκριμένης ομάδας κ.ο.κ.; Αλήθεια που μπορεί να οδηγήσει αυτό;

Πάντως, για να μην νομίσεις ότι υπεκφεύγω και δεν απαντώ σχετικά με όσα καταλογίζεις στον Ζέρβα, αν και διαφωνώ με τέτοιες συζητήσεις, δε θα αντισταθώ στον πειρασμό να σου απαντήσω. Λοιπόν:

- Πρώτον, αναφέρεις ότι ο Ζέρβας έχει προβεί σε εγκλήματα και βιαιότητες εναντίον των Τσάμηδων.

Οι Τσάμηδες είναι γνωστό ότι από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν στο πλευρό των Ιταλών και των Γερμανών και πολέμησαν εναντίον της Ελλάδας. Σχημάτισαν δε και στρατιωτικές μονάδες, τάγματα, τα οποία συνεργαζόμενα ανοικτά με τους κατακτητές την περίοδο της κατοχής, διέπραξαν τρομερές βαρβαρότητες και εγκλήματα κατά του ελληνικού πληθυσμού στο νομό Θεσπρωτίας, τον οποίο και επεδίωκαν να αποσπάσουν από την υπόλοιπη χώρα. Μάλιστα οι συγκεκριμένες πράξεις τους καταδικάστηκαν ως εγκλήματα πολέμου από το Ειδικό Δικαστήριο Δοσίλογων που πραγματοποιήθηκε μετά την απελευθέρωση και ήταν και η αιτία που δημεύθηκε η περιουσία τους, η οποία και δόθηκε ως αποζημίωση στα θύματα της θηριωδίας τους.

Την άνοιξη του 1944, στα πλαίσια των επιχειρήσεων εναντίον των Γερμανών στην Ήπειρο, κρίθηκε αναγκαίο από τους συμμάχους να καταλάβει ο Ζέρβας τις Ηπειρωτικές ακτές στην περιοχή της Πάργας που ήλεγχαν οι Τσάμηδες, προκειμένου να γίνεται πιο εύκολα ο εφοδιασμός του ΕΔΕΣ με πλοιάρια από την Ιταλία. Στις επιχειρήσεις που πραγματοποιήθηκαν εκεί, στο πλευρό των Γερμανών πολέμησαν και ένοπλα σώματα Τσάμηδων, ιδιαίτερα στην περιοχή της Πάργας, της Παραμυθιάς και της Ηγουμενίτσας. Αξίζει να αναφερθεί η μάχη της Μενίνας, όπου μαζί με τους 92 νεκρούς και 109 αιχμαλώτους Γερμανούς, είχαν και οι συμπολεμιστές τους Τσάμηδες 86 νεκρούς και 7 αιχμαλώτους, έναντι 6 ανδρών του ΕΔΕΣ και του Άγγλου Ταγματάρχη Δαβίδ Ουάλλας. Για τον ρόλο αυτό των Τσάμηδων η συμμαχική αποστολή διέταξε τον Ζέρβα να διαλύσει τα Σώματα αυτά, με αντικειμενικό σκοπό στο να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις ενάντια στους Γερμανούς, κατά την αποχώρησή τους προς την Αλβανία.

Το Σεπτέμβριο του 1944, φοβούμενοι ότι θα λογοδοτούσαν στην Ελληνική Δικαιοσύνη για την εν γένει εγκληματική και αντεθνική δράση τους, οι Τσάμηδες, μαζί με τους υποχωρούντες Γερμανούς, που έχασαν τον πόλεμο, αποχωρούν για την Αλβανία.

Φίλε ανώνυμε, θεωρώ τουλάχιστον ακατανόητη την τοποθέτηση σου, που όχι μόνο παραβλέπει την δοσιλογική, προδοτική και εγκληματική δράση των Τσάμηδων, αλλά παράλληλα κατηγορεί τον Ζέρβα που πολέμησε εναντίον τους και διέλυσε τα δοσιλογικά τάγματα τους, κατόπιν συμμαχικής εντολής. Προσωπικά θεωρώ και νομίζω ότι δεν είμαι ο μόνος πως οι επιχειρήσεις εναντίον των Τσάμηδων και των Γερμανών, που συμπολεμούσαν μαζί τους, δεν είναι συμμορίτικες επιθέσεις και εγκληματικές πράξεις, αλλά αντίθετα πράξεις αντίστασης εναντίον του κατακτητή και των συνεργατών του!

- Δεύτερον, σε άλλο σημείο του comment που ανάρτησες, βασιζόμενος στο βλέμμα, την βλαχο-αρχοντική εξάρτηση, τις πόζες του Ζέρβα και μια ακόμη φωτογραφία, βγάζεις το συμπέρασμα ότι ήταν τυχοδιώκτης και καιροσκόπος.

Δηλαδή με άλλα λόγια δεν αμφισβητείς την τεράστια συμβολή του στην Εθνική Αντίσταση, αλλά το αν οι προθέσεις του ήταν καλές. Προσωπικά, δεδομένου του γεγονότος ότι είναι νομίζω επισφαλές να βγάζουμε συμπεράσματα για τις καλές ή κακές προθέσεις διαφόρων ιστορικών προσώπων βασιζόμενοι στο βλέμμα τους και την εμφάνιση τους, προτείνω να περιοριστούμε στις πράξεις τους και από αυτές να βγάλουμε τα όποια συμπεράσματα θέλουμε. Άρα, στην περίπτωση του Ζέρβα μιλάνε από μόνες τους οι νικηφόρες μάχες που έδωσε - αναφέρω ενδεικτικά τις σημαντικότερες - στο Μακρυνόρος, στο Σούλι, στην Κανέτα, στη Ραδοβίζα και το σαμποτάζ της γέφυρα του Γοργοποτάμου, που έγινε και η αιτία να επικηρυχθεί ο ηγέτης του Ε.Δ.Ε.Σ. από τους κατακτητές με 100.000.000 δρχ!

- Τρίτον, αλλού αναφέρεις ότι δεν αναγνωριζόταν η δράση των Αριστερών προ Αντρέα και ως εκ τούτου δε στέκει αυτό που γράφω πως ήθελαν όλη τη δόξα.

Φίλε ανώνυμε εγώ δε γράφω πουθενά ότι οι Αριστεροί ήθελαν όλη τη δόξα. Αυτό που γράφω στην τρίτη ερμηνεία του βανδαλισμού είναι ότι πρωταγωνιστές της βέβηλης πράξης εναντίον της προτομής του Ζέρβα, ίσως δε μπορούν να του συγχωρήσουν το ότι με την παρουσία του στα βουνά δεν τους επέτρεψε την πλήρη και αποκλειστική εκμετάλλευση του εθνικού αγώνα ή και την δια των όπλων κυριαρχία μετά την απελευθέρωση. Προφανώς, δεν ισχυρίζομαι ότι όλη η Αριστερά προσπαθεί να κάνει αποκλειστική εκμετάλλευση της Αντίστασης, αφού άλλωστε οι περισσότεροι Αριστεροί παραδέχονται ότι Αντίσταση έκαναν Έλληνες που προέρχονταν από όλο το πολιτικό φάσμα (βλ. πρόσφατο βιβλίο του σπουδαίου αγωνιστή της περιόδου του Μ.Γλέζου). Όμως, από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι κάποιοι προσπάθησαν και προσπαθούν να το πράξουν αυτό και ότι ο Ζέρβας τους χαλάει τη προπαγάνδα. Επίσης, επιμένω και στο ότι κάποιοι φαίνεται να ήθελαν να κάνουν χρήση των όπλων τους για να κυριαρχήσουν μετά την απελευθέρωση και στο ότι η παρουσία του Ζέρβα δεν τους το επέτρεψε. Και ίσως να μοιράζονται την ίδια πικρία από τη διάψευση αυτών των προθέσεων και όσοι βεβήλωσαν το μνημείο. Και νομίζω ότι αποτελεί πειστική απόδειξη του γεγονότος ότι κάποιοι είχαν τέτοιου είδους προθέσεις το ότι αυτοί οι κάποιοι διέλυσαν την Ε.Κ.Κ.Α., τις αντάρτικες ομάδες Σαράφη-Κωστόπουλου και το ότι οι ίδιοι προσπάθησαν επανειλημμένως να διαλύσουν τον Ε.Δ.Ε.Σ., ακόμα και σε στιγμές που έδινε ταυτόχρονα μάχες με τους Γερμανούς!! Παρόλα αυτά είναι πιστεύω λάθος να χρεώνεται μια τέτοια πρόθεση σε όλο το Ε.Α.Μ.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να σταθώ γενικά στο επιχείρημα περί εγκληματικής και συμμορίτικης δράσης, που χρησιμοποίησες και εσύ αγαπητέ ανώνυμε. Αυτό είναι ένα επιχείρημα που χρησιμοποιείται και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να πλήξει η μια την άλλη, αλλά κυρίως από την αντι-εαμική πλευρά. Η αντι-εαμική πλευρά κατηγορεί το Ε.Α.Μ. πολύ συχνά για εγκλήματα απίστευτης βιαιότητας εναντίων γυναικόπαιδων που συνοδευόταν με βεβήλωση των νεκρών σωμάτων των θυμάτων αλλά και παιδομαζώματα, τρομοκρατία κλπ. Υπάρχουν δε εγκλήματα τέτοιου είδους που αποδίδονται και στον Άρη προσωπικά. Εγώ πάλι γενικά διαφωνώ με την επίκληση τέτοιων επιχειρημάτων και νομίζω ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να κάνουμε την υπέρβαση να τιμήσουμε όλους όσους συνέβαλαν στην Εθνική Αντίσταση (για την συγκεκριμένη πράξη τους και όχι επειδή ήταν άμεμπτοι !) ανεξάρτητα από την ιδεολογική τους τοποθέτηση. Είναι νομίζω λάθος να επικεντρωνόμαστε σε συγκεκριμένες πράξεις κάποιων προσώπων και να παραβλέπουμε την γενικότερη συνεισφορά τους στην Εθνική Αντίσταση που έχει καταγραφεί ως τίτλος τιμής για τη χώρα μας.

Αλλά για να επιστρέψω και πάλι στο θέμα και να κλείσω με αυτό, νομίζω ότι όλοι οι δημοκρατικοί πολίτες έχουν χρέος να δείχνουν μηδενική ανοχή σε τέτοιες πράξεις και να τις καταδικάζουν ανοικτά. Ειδικά όταν τέτοιες βέβηλες πράξεις στρέφονται εναντίον ενός ανθρώπου που ίδρυσε μια οργάνωση που έδωσε τόσες πολλές νικηφόρες μάχες, γράφοντας λαμπρές σελίδες στην Αντίσταση των υπόδουλων λαών της Ευρώπης και για τον οποίο ο ίδιος ο Άρης Βελουχιώτης φέρεται να αναρωτιόταν στο ημερολόγιό του αν "έχει ο αστικός στρατός άλλον άντρα σαν αυτόν ;"

Καλό απόγευμα σε όλους.

Anonymous said...

Anonyme(June 25, 2007 1:28 PM), to provlima me tis sintaxeis pou edwse to PASOK einai pws panw sth fouria tou Antrea na fanei antartis, autos pou otan tosoi Ellines polemousan sta vouna spoudaze kai ekane panepistimiaki kariera sto USA, edwse sintaxeis se anthwpous pou mono antistasiakoi den itan. Piran sintaxi anthrwpoi pou to mono tous antistasiako katorthwma itan h dolofonia tou Psarou kai allwn athoon anthrwpwn, pou ekanan to lathos kai den itan komounistes! Antrwpoi pou gemisan th hwra me phgades kai omadikous tafous. Ntropi!!!!!!!! Poios tha dwsei suntaxi sta thimata tous?

Anonymous said...

e kala tora, as min ta paraleme tora! gia mia dekaetia prin ton polemo kai merikes meta apo polemo kai emfylio ekeinoi pou tin patagane itane aytoi pou kanane to lathos na trefoune aristera fronimata, kati pou to 50% kai bale tou ellinikou laou to exei zhsei sto petsi tou! Kai agapite Panos V. as afisoume tora tin kritiki sto Papandreou. To ESY to ekane alla den to ekane sosta, ta tamia gia tous antistasiakous ta ekane alla den ta ekane kala, nomizo einai ntropi na eimaste toso mataiodoksoi pia! To oti katafere na gefyrosei to xasma tou emfyliou sou leei kati? Tora oson afora to oti den pirane aytoi pou eprepe syntaksi, einai san na leme pire periptero kai taksi tzampa kapoios pou to epaikse anapiros kai polyteknos. Nomizo me katalabaineis...tespa opoios kai na ti pire tin protomi tou Zerva kaloriziki, parolayta as koitame kai ligo to ameso mellon, tis bouleytikes tou xronou (?). Mia deksia anympori na kanei to otidipote pou kata kairous fainetai koimismeni kai to xeirotero ap'ola: proin pistoi tis psifoforoi na katafeygoun se pio anorthodokses epiloges. As opsetai o Liakopoulos...tora giati ta leo ola ayta kai ti sxesh mporoun na exoun me to en logo arthro? Ti les Kappa, exoun?

Filika panta,

O anonymos 25h Iouni (ti dialo, san organosi akougetai :P)

Anonymous said...

Tzak, as valoume ta pragmata sti thesi tous.To Elliniko kratos prospathise na prostateutei apo autous pou orammatizontan tin entaxi tis Elladas sto sidiroun parapetasma tis aneleutherias, tis katapatisis twn anthrwpinwn diakaiomatwn, twn mistikwn ipiresiwn, twn stratopedwn upohreotikis ergasias kai twn ektelesewn antifronountwn.Stin prospathia tou auti xrisimopoihse diafores methodous tis opoies tha mporouse na apofigi.Auto omws pws simpsifizete me tin prospathia dialisis twn ethikwn antistasiakwn organvsevn en kairo polemou me tous germanous, me tis pigades kai tous omadikous tafous athown antrwpwn, ta paidomazomata klp;Pws mporeis na sinpsifizeis ti dolofania enos athoou me ton ektopismo tou dolofonou tou sthn exoria;Emena o papous mou polemouse me tin EKA kai ton Psaro kai kapoioi aristeroi ton skotwsan epeidi den itan komounistis.En sunexeia autoi phgan exoria alla o papous mou den irthe pisw!!Kai oxi mono auto, meta apo ligo autoi gurisan apo tin exoria kai perifaneuontan gia antistasiaki drasi (pou dn eixan!) kai meta apo ligo to Pasok gia na to paixei aristero koma (tromara tou!) tous edwse sintaxi antistasiakou!!!Sti giagia mou pou megalwse moni tis 3 paidia kai o papous mou itan kanonikos antistasiakos giati den edwse o Antreas sintaxi??Epeidi den itan komounistis?Twra an thes th gnwmi mou gia to poios ekleise tis plhges tou emfiliou, nomizw oti autes tis ekleise autos pou stamathse amesws meta tin eklogi tou tis ekteleseis komounistwn (1955), autos pou stadiaka mehri to 1963 ekleise ta xeronisia, autos pou nomimopiise to KKE (1974) kai ehtise mia apo tis pio sughrones dhmokraties ths Eurwpis! Dil o K.Karamanlis.A! kai autos tou opoiou to komma (dil i ND)sigkivernise me tin Enwmeni Aristera. Auto kai an einai upervasi tou dihasmou tou emfiliou!!Twra an exetias tis politikis pasokikis mikropsihias sou to teleutaio se enohlei einai diko sou provlima.Kai telos profanws kai h akrodexia ehei sxesi me tin sizitisi mas,afou to komma sou(Pasokara ole) kai esu proswpika, ws gnisioi opadoi tou amoralismou kai tou tixodioktismou, tin proothitai susthmatika.Omws o ellinikos laos sas katalave kai tha sas steilei alli mia fora stin antipoliteusi.

Filika panta.

Anonymous said...

A! to xehasa.O Charalambos Kappa ehei dikio, den katadikases th bebilwsi.Tha tin katadikaseis h' oxi;

Anonymous said...

Geia xara kai pali. Basika O Charalambos Kappa opos kai o kathe Charalamboa Kappa den nomizo oti aposkopei sto na dei atoma na grafoun sto blog tou gia to en logo arthro kai na dilonoun ean katadikazoun mia praksi i oxi. An itan etsi nomizo tha mporouse na eixe perioristei sto poll. Yparxoun tosoi diaforetikoi tropoi kaneis na ekfrastei giati periorizesai toso? H aneleytheria kai i katapatisi ton anthropinon dikaiomaton ginotan kai prin apo ton polemo/emfylio ayta ta exoume ksanapei kai ta gnorizoume poly kala eyxaristoume. As opsetai to gegonos oti eixame kai emeis agapite Panos V. pappoudes kai giagiades pou kanan island tours tote kai meta, alla asto giati katantaei drama kai den einai kai diko mou, kata synepeia den tha itan kai prepon na dino tin entyposi enos Gletsou pou to paizei epanastaths xoris aitia (ean me noas). Prosopika thlivomai gia tin atyxia pou eixe o pappous sou na pethanei kat'ayto to tropo. Parolayta prosopika pisteyo pos ayto einai apla i koryfh tou pagobounou i ama thes ena apo ta apeira kommatakia sto pazl ayths ths aidiastikis katantias pou perasan oi pappoudes mas (kai i paterades mas stin prokeimenei periptosi na sympliroso). Epeishs i prosopiki mou apopsi gia tin eksygiansi tis dimokratias apo ton Karamanli einai oti 25 xronia gia na kleiseis mia pligi enos emfyliou polemou einai yperboliki. Kapos den mas ta leei kala loipon o Karamanlis kai epi diakyberniseos tou xasame to paixnidi tis dimokratias ouk oliges fores (na min milao gia Lampraki, Friderikes, apostasies, parakratos kai loipa den ta ezhsa ego sto kato kato, Ksanthopoulos drama to paizo klp klp, den einai prepon). Parolayta provlimatizomai pou anafereis leptomeros tis stadiakes eksomalinseis tou Karamanli stin aristera (les kai milame oxi apla gia tritoklasatous polites alla gia zoa). Katirgise tis ekteleseis, ekleise ta kseronisia (10 xronia meta), kai TELIKA AMHN nomimopoiise to KKE kleinontas 25 xronia!Wow! den ksanagine! An den einai ayto amoralismos kai kynikotita apenanti se ena kinima pou 'esmprokse' ligo tote ti einai...
Ego aderfe ayta ta dino berese eidika ama katseis kai sygkrineis ayta ta karagiozilikia me opoiadipote xora tis eyropis i akoma kai tis anatolikis eyropis me tin Psarokostaina ekeinis tis epoxhs. Tora to ti sxesh i akrodeksia me to PASOK...nomizo exeis sygxistei. Pantos klima omopsyxias se enan lao prepei na ksereis den einai arketo na fainetai alla kai na yparxei. Kai an thes na matheis kai gia ti 'bebilosi'...karfi den mou kaigetai! Eidika otan i timimenoi politikatzides den ydrosan to mikro tous daxtylaki na timisoun anthropous pou pragmatika ypirksan ellines kai oxi ekastote ferefona (blepe Zervas, Zaxariadis). Afou ta exo pei sto proto mou post, giati den eisai prosektikos? 2 rimades protaseis gia enan Plastira den noiastikan na mas mathoun ego giati na matho gia enan Zerva? (kapoion)

Kai oxi den exoume na baloume tipota stin thesi tous Panos V. Ta pragmata einai sti thesi tous, asxeta ean kapoioi den theloun na ta blepoun sti thesi tous alla opos tous boleyei.

Kai gia mia akomi fora atyxhs h paratirisi sou oson afora to erotima mou peri deksias kai simerinis krisis stin deksia. Ksanaprospathise kai ta ksanaleme...

Filikaaa!!

Anonymous said...

kai signomi gia to nickname kai pali, eimai o 25 Iounis apla mperdeytika pali me tis epiloges kai mou bgike...to onoma!

Anonymous said...

Apo ton tropo pou topothetise gia ti bebilosi mporei kapoios na vgalei ta sumperasmata tou gia sena.Egw ta ehw vgalei.Kai afou epilegeis auto to eironiko ifaki den ehw provlima na sou apantisw se auto to ifos: Den katalavaineis h' prospiisai oti den katalaves auto pou eipa oti den mporeis na simpsifizeis ti dolofonia kapoiou me ton ektopismo stin exoria tou ametanoitou dolofonou tou.H' parallila den katalavaineis oti den einai to idio na stelneis sta xeronisia tous ametanoitous, me to na ekteleis tous antifronountes opws sto sidiroun parapetasma;Akoma, den katalavaineis oti i politiki einai itexni tou efiktou kai ws ek toutou prepei na lamvanoyme ypofi tis sinthikes pou epikratousan gia na krinoume ena istoriko prosopo;Egw sou anaferw ta epiteugmata tou Karamanli gia na matheis posa ekane gia na kleisoun oi pliges tou emfiliou, otan tosoi alloi prothipourgoi den ekanan pitota.Malista epi Plastira (ton opoio deihneis na goustareis poli) ginontan ekteleseis politikwn kratoumenwn liga prin katargithoun apo Karamanli (vl. ektelesi Mpelogianni) kai epi Sofouli an to gnwrizeis anoiksan ta xeronisia. Kata sinepeia eite sou fainetai oti argise o Karamanlis eite oxi ekane poli perissotera apo kathe allon gia tin ousiastiki empedosi tis dimokratias kai den einai tuxaio oti autos efere ti dhmokratia kai to sintagma tou 1975!!Episis, nomizw oti mono esu kai o Pretenteris vlepete krisi sti Nea Dimokratia.Ektos kai an dexia ennoeis to Pa.So.K, opote sumfonoume kai me ton oro krisi kai me ton oro daxia.H krisi einai olofanera sto Pa.So.K. pou katafere na einai to mono komma pou enw vriskotan stin antipoliteusi den perase oute 1 fora mprosta stis dimoskopiseis!!Telos, eisai afelis (gia na min pw tipota xeirotero) an nomizeis oti grafw epeidi esu me protrepeis na xanaprospathisw!

Filika panta,

O filos sou Panos.

Anonymous said...

Synoptika giati prepei na egine blakeia kai na min 'pire' to proto post mou:

grafeis:
'H' parallila den katalavaineis oti den einai to idio na stelneis sta xeronisia tous ametanoitous'

Ti na sou po, ego prosopika den tha xaraktiriza ena simantiko pososto tou ellinikou plythismou san ametanoitous.

grafeis:
'Malista epi Plastira (ton opoio deihneis na goustareis poli) ginontan ekteleseis politikwn kratoumenwn liga prin katargithoun apo Karamanli (vl. ektelesi Mpelogianni)'

Stin politiki, os anthropos mporeis na sygxoreisai gia lathi. Periergo pou polloi theoroun aytes tis dolofonies os tragika men alla tipota perisotero apo lathi, eno polloi epishs theoroun ti diakyernisi tou karamanli san methodeysh...as min ta mperdeyoume ayta e?

grafeis:
'Ektos kai an dexia ennoeis to Pa.So.K, opote sumfonoume kai me ton oro krisi kai me ton oro daxia.'

Oxi, ennow opos agoreyeis sto edrano...deksia! ayto ennow, nomizo me katalabes...


grafeis:
'Pa.So.K. pou katafere na einai to mono komma pou enw vriskotan stin antipoliteusi den perase oute 1 fora mprosta stis dimoskopiseis!!'

diladi ti ennoeis? Sto 'tsak' tin ebgaze panta i dieksigage ekloges bias kai notheias? ;) Siga siga tha tous bgaleis kai Aprilianous...

grafeis telika:
'Den katalavaineis h' prospiisai oti den katalaves auto pou eipa oti den mporeis na simpsifizeis ti dolofonia kapoiou me ton ektopismo stin exoria tou ametanoitou dolofonou tou'

opos kai na exei ayto exei ekselixthei se ena prosopiko thema metaxy ton ekteleston tou pappou sou kai esena. San memonomeni praksi fysika kai den tin epikroto alla o thymos sou gia ayto den se afinei na deis to dasos kai apla blepeis...to dentro. Lypamai, den eisai o monos, giati to provlima einai to idio kai me emena mias kai exo background aristeron stin oikogeneia mou. Ayto omos de me empodise telika na ektimiso tin aksia kai tin prosfora tou Plastira, etsi den einai?

Einai krima pantos pou fainetai na ektimas ton ethnarxi mas toso poly eno den fainetai na anafereis poly aksiotera meli tis deksias parataksis pou parolayta ektimisane tous aristerous afou moirastikane ta idia kelia me aytous epi 7etias. Ase tora, opos eipes me malaka exeis na kaneis...

Anonymous said...

Merika deigmata tou koinwnikou profil tou PASOK:
1) 3ulo stous sunta3iouxous...
2) Fiasko xrhmatisthriou...O armodios upourgos proetrepe ton kosmo na ependusei afou to xrhmatisthrio 8a piasei sigoura tis 7000 monades. To apotelesma einai na xa8oun disekatommuria...
3) Edwsan ton Otsalan...
4) Ypo prw8upourgias Simith ta Imia kai h euruterh perioxh tou Aigaiou anhkoun sthn gkriza zwnh...
5) Apoluth kommatikopoihsh tou dhmosiou! Fakelwmata kai diwgmoi stous antifrwnountes upallhlous
6) DIAPLEKOMENA...H tote "kubernhsh" ermaio twn megalosumferontwn...
7) Maurh propaganda. Alh8eia ti egine me thn "apokalupsh" 2 hmeres prin tis ekloges me tous fakelous pou ennoeitai oti esteile h ND sta monasthria? O apolutos ekmhdenismos tou politikou logou...
.
.
.
.
.
.

Anonymous said...

e afou etsi to thes mias kai parapano ta brikes skoura oriste:

1. Methodeymeni aposiopisi ton MME (MAT sto radio tou SKAI kai FLASH), katarghsh ekpompon satyrikis fyseos stin kratiki tileorasi.
2. AGET - HRAKLIS : Giati stoxeyoume psila, kai ta tseponoume xontra!
3.Arxaia (min me rotiseis pia, oxi ta 'dika' mou pantos)
4. Braxonisides
5. Kratos - Ekklisia pame paketo giati mas pame, oute epi Byzantiou pia den ta eixame ayta...
6. Matatzides kai Zitades me siderogrothies kai aytokolita sta krani me to ethnosimo+stema (2 se 1), parakratos se pliri eksousiodothsh.
7. Ta mple paidia
8. Akyres anatheoriseis tou systhmatos paidias
9. Ypoklopes eite me Mavriki eite me Vodafone, sou leei kati?
10. Stratiotikoi eksoplismoi na plironontai yper3plasia tis timis ton. (San na leme dilono ena Toyota me full eksoplismo kai pairno apla ena...kathisma)
11.Koumparilikia
12.Ypobathmisi tou rolou tou yp. dimosias taksis. Ypoleitourgoun ta perisotera astynomika tmimata - polles eleipseis- eynouxismos tis pyrosbestikis ypiresias. Koita ta xalia tora...
13. Kai to teleytaio kai to agapimeno mou pou mporei na xaraktiristhei kai san axti einai mia rimada Makedonia na bgazei enan axristo platadoro tragoudisti, na pairnei to megalytero pososto apo tis epidothseis gia anabatmisi kai...na pigainoun na anoigoun epeixhrhseis...stin Voulgaria! Giati arage na plimirise oli i Toumpa epropersis?
.
.
.

not to be continued giati katantaei 'skotisma'

Ksereis de maresei ayto pou kano, den to pigaina ekei alla opos blepeis ekei ta ferame. Den eimai PASOKOS, den efaga apo to PASOK, den etyxa idiaiteras prosoxhs apo to PASOK, alla oi alitheies alitheies. Mallon omos to pneyma tou Giannopoulou tha eprepe na arxisei na kinigaei merikous merikous...kai as mou lete emena gia Zerves....

ta sebh mou!

Anonymous said...

Panos V. sorry, mallon de se eida. Na mou peis ti sxesh exei to Alex me to Panos, ti na sou po..sugnomi pantos.

Anonymous said...

Me 8lipsh parathrw to paralhrhma filoka8estwtikwn Pasokwn! Prepei na to katalabeis file oti h Xounta tou Pasok sou epese! Zoume pleon se dhmokratia... Teleiwse to 3ulo sta gerontakia! Zhtw h apeleu8erwsh tou Aprilh tou 2004!!

Anonymous said...

Apanthseis ston Pasoko:
1)Logokrisia epi epoxhs Kinezou sth Malbina - kopsimo ap'ola ta kanalia
2) Olumpiakh aeroporia kai dialush ths epi pasokikou-fasistikou ka8estwtos
3)Poia, auta pou "eferan" oi fasistes tou Pasok pisw sthn Ellada?
4)Ti braxonhsides les? Epi Pasokokratias xa8hkan autes...
5)Apo tote pou o Xristodoulos thn eipe ston Shmith to 8umh8hkate auto. Epi Serafeim pou htan kwlos kai braki me ton fasista ton Antrea tipota de legate
6)Mallon les gia autous pou diorise to ka8estws Paqsok. Oi epi ND akoma ekpaideuontai
7)To prasino dhmosio...Oxi sthn maurh propaganda tou MEGA
8)Oi mones tolmhres ana8ewrhseis...Oxi sto telma tou PASOK
9)To oti upokleptane upourgous sou leei kati? Mallon to Pasokiko ka8estws ekane tis upoklopes gia na epanel8ei sthn e3ousia. Telos.
10)O Tsoxatzopoulos kai o Papantwniou ebgalan disekatommuria apo authn thn istoria. O Tsoxatzopoulos ekane ton pio xlidato gamo apo epoxhs Kwnstantinou sthn Ellada. Arage me tinos ta lefta? Gia ton deutero oute oi ka8estwtikoi Pasokoi de 8eloun na milane
11) Zeimpekika
12)Epi ka8estwtos ola leitourgousan roloi. Afou eseis tous proslavate ti na kanoume? 'H na 3exasoume to 2000 pou kapsate th Samo gia na steilete Pasokous purosvestes gia na pshfisoun ekei kai na parete th monoedrikh?
13) Akoma ponaei h Nomarxia?

"Den eimai PASOKOS, den efaga apo to PASOK, den etyxa idiaiteras prosoxhs apo to PASOK, alla oi alitheies alitheies"
OK... Ki egw den eimai egw...

"Mallon omos to pneyma tou Giannopoulou tha eprepe na arxisei na kinigaei merikous merikous"
Eixe pneuma o Giannopoulos? Na poio einai to pneumatiko epipedo twn ka8estwtikwn Pasokwn! Mhpws 8a 8elate strh 8esh tou ton Katelh?

Zhtw h apeleu8erwsh tou Aprilh tou 2004!

Anonymous said...

Apanthseis ston Pasoko:
1)Logokrisia epi epoxhs Kinezou sth Malbina - kopsimo ap'ola ta kanalia
2) Olumpiakh aeroporia kai dialush ths epi pasokikou-fasistikou ka8estwtos
3)Poia, auta pou "eferan" oi fasistes tou Pasok pisw sthn Ellada?
4)Ti braxonhsides les? Epi Pasokokratias xa8hkan autes...
5)Apo tote pou o Xristodoulos thn eipe ston Shmith to 8umh8hkate auto. Epi Serafeim pou htan kwlos kai braki me ton fasista ton Antrea tipota de legate
6)Mallon les gia autous pou diorise to ka8estws Paqsok. Oi epi ND akoma ekpaideuontai
7)To prasino dhmosio...Oxi sthn maurh propaganda tou MEGA
8)Oi mones tolmhres ana8ewrhseis...Oxi sto telma tou PASOK
9)To oti upokleptane upourgous sou leei kati? Mallon to Pasokiko ka8estws ekane tis upoklopes gia na epanel8ei sthn e3ousia. Telos.
10)O Tsoxatzopoulos kai o Papantwniou ebgalan disekatommuria apo authn thn istoria. O Tsoxatzopoulos ekane ton pio xlidato gamo apo epoxhs Kwnstantinou sthn Ellada. Arage me tinos ta lefta? Gia ton deutero oute oi ka8estwtikoi Pasokoi de 8eloun na milane
11) Zeimpekika
12)Epi ka8estwtos ola leitourgousan roloi. Afou eseis tous proslavate ti na kanoume? 'H na 3exasoume to 2000 pou kapsate th Samo gia na steilete Pasokous purosvestes gia na pshfisoun ekei kai na parete th monoedrikh?
13) Akoma ponaei h Nomarxia?

"Den eimai PASOKOS, den efaga apo to PASOK, den etyxa idiaiteras prosoxhs apo to PASOK, alla oi alitheies alitheies"
OK... Ki egw den eimai egw...

"Mallon omos to pneyma tou Giannopoulou tha eprepe na arxisei na kinigaei merikous merikous"
Eixe pneuma o Giannopoulos? Na poio einai to pneumatiko epipedo twn ka8estwtikwn Pasokwn! Mhpws 8a 8elate strh 8esh tou ton Katelh?

Zhtw h apeleu8erwsh tou Aprilh tou 2004!

Anonymous said...

1000 syggnwmh se olous tous anagnwstes. Epeidh den ta paw kala me tis e8nikes epeteious, to swsto sun8hma einai
Zhtw h apeleu8erwsh tou Marth tou 2004!

PS: Sxetika me to "Panos V. sorry, mallon de se eida. Na mou peis ti sxesh exei to Alex me to Panos, ti na sou po..sugnomi pantos" pou eipes, hr8e h wra na dexteis oti uparxoun ki alloi pou den einai filoka8estwtikoi Pasokoi.
Gi auto loipon as anafwnhsoume 3ana
Zhtw h apeleu8erwsh tou Marth tou 2004!Zhtw h apeleu8erwsh tou Marth tou 2004!Zhtw h apeleu8erwsh tou Marth tou 2004!

Anonymous said...

O Germanotsolias, o dosilogos kai o tagmatasfalitis o Giannopoulos pou kolaei se post gia tin ethniki antistasi, re Tzak;

Anonymous said...

kala opos tou aresei tou kathenos...ego ta xalia sas blepo kai gelao pantos. mia foul 4-etia pote den kybernise i ND kai katigoroun tous kathestotikous pasokous. Aytoi tous maranan.

Alex, mipos thes kai kammia diapisteysh oti den efaga apo to PASOK? Alla ti na to kanoume tora, oute esy prokeitai na me peiseis alla oute kai ego esena.

Emena kammia nomarxia den me ponese. Me ponaei opos kai pollous allous omos oti enas Psomiadis diasyrei olokliri ellada me tous xartaetous tou kai ta koladika tou eno kanei plates se kati romantikous. Oso gia ti paromoiosh katastashs epi Serafeim kai Xristodoulou, kai epeidh milame gia 2 orkismena meli tis deksias parataksis, se tsouzei pou ta eixe kala me ton Andrea? Toulaxiston o Serafeim otan itan patage podi kai den logariaze kanenan - atyxhs h sygrisi sou me to fasistoeides pou kanei jokes. Ama thelame jokes na pername ton Tsakona tilefono! Kai oso afora to sxolio sou peri Malvinas, apoteleis ena megalo meros tou ellinikou plithismou pou anti na kanei kati se ayto to rimadi topo kathetai kai theopoiei kapoious gia na ekthiasei ti mizeria tou me to gnosto 'emeis dn tha pethanoume pote koufala nekrothafti'. Ntropi sou sin tis allis pou epikaleisai to onoma tis Malvinas mpas kai me kaneis na skiso kana kaltson. Mia memonomeni periptosi enos anthropou kata tin tapeini mou apopsi pou xtypage ekei pou den eprepe. As ta ekane ayta sto Mitsoto tha sou elega, mexri kai to spiti tis tha kleinane. re alex, min ksexnas sto kato kato...oti ayto to onoma..tha toxome ksexasei ;)

Anonymous said...

"Alex, mipos thes kai kammia diapisteysh oti den efaga apo to PASOK?"
To oti eisai Pasokos (ka8estwtikos) den to aporripteis pia...Arkeisai sto oti den efages. Sto epomeno post sou 8a peis oti den efages me oloxrusa koutalia...
"Ama thelame jokes na pername ton Tsakona tilefono"
Oriste deigma xioumor Pasokou! A3io8rhnhto...Prosbalei 8esmous eis to onoma tou ka8estwtos pou uphretei...Stalinikes praktikes!
"Kai oso afora to sxolio sou peri Malvinas, apoteleis ena megalo meros tou ellinikou plithismou pou anti na kanei kati se ayto to rimadi topo kathetai kai theopoiei kapoious gia na ekthiasei ti mizeria tou me to gnosto 'emeis dn tha pethanoume pote koufala nekrothafti'."
Agaphte Pasoko, den ekana kati???? Ti les twra? Hmouna apo autous pou antista8hkan sto brwmero ka8estws tou Pasok kai sunebale sto na el8ei h elu8eria kai h dhmokratia ston topo! Zhtw h apeleu8erwsh tou Marth tou 2004!! Zhtw o agwnas sthn elu8eria!
"Ntropi sou sin tis allis pou epikaleisai to onoma tis Malvinas mpas kai me kaneis na skiso kana kaltson"
Oriste kurioi ta rouxa ton ka8estwtikwn Pasokwn...Ta kaltson!

Anonymous said...

Xairomai pou exei anapsei i syzitisi...

alex thelw na sou pw kati: ZHTW H APELEYTHERWSH TOY MARTH 2004

oso gia tous diaforous PASOKOUS pou tolmoun na lene akoma oti stirizoun to PASOK kala tha kanoun na grafoun sta agglika ta sxolia tous gia na mporei na ta diabazei kai o arxhgos tous... :-)

Anonymous said...

Anti na kathesai na sugrineis ta epipeda den koitas ta xalia tis synomotaksias sas? Ama oi thesmoi prosopopoiountai (blepe ekklisia) tote payoun na einai thesmoi. Arage ithela na iksera ti skeftesai peri diaforopoiisis kratous-ekklisias. Karfi de sou kaigetai, gia na kratame ta prosximata pano apola mias kai epi to pleiston se ayto to topo o paralogismos einai themeliodes idaniko mas. Oute sou arkei to gegonos oti kapoies apo tis ektaseis pou tha kaoun - i kaikan (tpt more, merikes xiliades stremata) tha pane stin ekklisia gia agathoergeis skopous. Alla ase to kseroume to episodio, tha metapidas apo ena thema sto allo gia na bgaleis oli ti xoli sou gia to politikos 'ortho' kai oxi gia tin ousia. Oriste loipon enastypikos ellin politis sto 2007, kathosprepei. Den mou les re alex, i syzhthsh eixe na kanei me tin antistash eipame kapoia pragmatakia epi tis ousias me to palikaria apo pano, apopseis tous, apopseis mou. Dimokratika kai omorfa, esy arpaxtikes apo mia leksi (antreas) kai egrapses to manifesto tou antikathestotikou, san na mi po ti apo t'ampeli. Parolayta to lathos itan kathara diko mou pou asxolithika apo tin arxh.

PS: Etsi se thelo alex, agonisti
+ευλόγησον+

Anonymous said...

a kai pou'ste kyrie alex kai fanispapadopoulos:

13h Iouliou 2007 - Imera mnimis

Gia ta parapano 2 posts ypografei o 25os Iounis, Tzak (apla bariemai na kano ti diergasia me ta login kai kathe apopeira mou - filotimi men alla - stevetai pantote me apotyxia)

Anonymous said...

O,ti na'nai Pasoko! Pas apo to ena 8ema sto allo! Twra arpaxthkes apo thn Ekklhsia? Den eida na apantas ston Charalambos_kappa gia thn Antistash kai tous Tsamhdes... Ti eidous suzhthsh eixate? Pou pas apo ton Zerba sta dash kai apo ekei ston Xristodoulo? OXI stous Pasokous pou diorizane me ka8ara kommatika krithria! OXI stous prasinofrourous kai sta Pampers!OXI stous filogermanous katakthtes (blepe Giannopoulo)!OXI stous latreis ths politikhs tou Goebbels!OXI stous emporous elpidas tou ellhnikou laou pou ton odhghsan zhtianaki ths Eurwphs ta teleutaia xronia! OXI sta logistika tertipia twn ka8estwtikwn Pasokwn! OXI stous emprhstes twn daswn Pasokous, pou twra tous epiase h euais8hsia gia to periballon kai 3exnane oti epi 20 xronia exei kaei h mish Ellada kai prin tis ekloges tou 81 eixan kapsei ta panta gia na bgei o Antreas(sugkuria?)... OXI stous foniades twn eisaggelewn prin th dikh tou Antrea(sugkuria?)...OXI stous foniades tou Mpakogiannh!OXI stous ARXHGOUS ths 17 Noembrh pou pote den piasthkan kai akoma ka8ontai oi perissoteroi sta Pasokika edrana ths boulhs!!
ZHTW H APELEU8ERWSH TOU MARTH TOU 2004!!
ZHTW H APELEU8ERWSH TOU MARTH TOU 2004!!
ZHTW H APELEU8ERWSH TOU MARTH TOU 2004!!

PS:Tous agwnistikous mou xairetismous ston FanisPapadopoulos!

Anonymous said...

File pasoke twra se enoxlei i ekklisia. Pragmatika aisthanomai oti eisai kollimenos pseytoaristeros. H ekklisia stirikse ton ellinismo se poly dyskoles stigmes tis istorias tou. Deikse ligo sebasmo stin istoria tis. Eisai se mia xwra pou exei kapoious thesmous. Sebasou tous... Den eimaste USA edw!!!
Kai na ksereis oti oso gia tis fwties ta eipe ola o giakoumatos...
Einai i gnwsti se olous politiki grammi paragwghs LALIWTH... Kalws ton ypodexomaste kai auton kai tis brwmies tou... Aisxos de masame pia...

Anonymous said...

Lypamai poly alla den exo alli leksi pou mporei na se xarakthrisei apo to blammenos. I kaneis ton kammeno i ontos eisai kammenos (i pitsirikas opos to parei kaneis) outososte na kathesai kai na grafeis ola aytes tis asynartisies.

Oso afora tin apantisi mou gia tous tsamides kai ton zerva i eisai syneidhta ilithios i apla kaneis ton ilithio gia na mou spaseis ta neyra pernontas san dedomeno oti eimai pasokatzis kai oti allo sourxetai sto myalo. Outos i allos den ksereis ti sou ginetai, eisai bathia nyxtomenos kai exeis tin entyposi oti mou kaigetai karfi, to pio asteio ap'ola ayta. Poios nomizeis oti eisai re megale pou xrisimopoieis xarakthrismous opos 'kathestos', 'kathestotikos', 'fasismos', 'bia', 'notheia' kai nipiagogia? Ena eisitirio parakalo ston kyrio gia Tirana, Boukouresti i ama thelei kai Kampotzi gia na parei xampari ti simainei kathestos giati ektos tou paralogismou se ayton ton topo blepo kai para poly megali yperboli. To oti exoume dimokratia den paei na pei oti mporeis esy i o opoiosdipote allos na xrisimopoiiei tetoious apaksiotikous gia ti xora KAI TOUS THESMOUS opos aytes pou (athela pisteyo)egrafes parapano. Kai gia na baloume kapoia pragmata stin thesi tous mias kai to tsamiko se endiaferei TOOOOOSO poly, opos akrivos oi 'tsamides' ekei stin alvania epikalountai orismous opos 'genoktonia' klp klp , me tin idia agnoia kai paroksismo xrisimopoieis kai esy tous dikous sou orismous kata synepeia den exeis na xoriseis tipota me opoiondipote fantasmeno pou pairnei tin kosmotheoreia tou toso sta sovara. Ta idia koumasia kai o enas kai o allos se epikoinoniako epipedo, den prokeitai na me katalabeis kai kata synepeia asto. Toulaxiston aytoi oi 'tsamides' pou exoun 5 aitimata (anyparkta kata tin prosopiki mou apopsi oson afora to status tis perioxis, opos episis kai PARA POLLON apo tous sympatriotes tous), kathodigountai apo to adeio stomaxi alla kati atoma san kai tou logou sou kateythinontai apo tin baremara tous. Kai o paralirismos pou ekana sto telos kapoiou post mou parapano ston Kappa - diladi ti sxesi exei i klopi mias protomis enos 'iroa' me tin akrodeksia simera - exei na kanei me ena fainomeno pou edo stin ellada orgiazei ta teleytaia 15 xronia: Oplizoume to xeri akrodeksion-fasistoidon-ellinoprepon-appolonion-terirem-Evlogison i opoioi se kapoious einai grafikoi eno se allous einai para poly sobaroi kai exoun akres kai diasyndeseis me apotelesma na xanoume ton mpousoula sta themata eksoterikis politikis. Kai ego tha epimino re mastora me tin imerominia giati masas koutoxorto kai to ksereis agori mou alla den to ftyneis. Elpizo na min exeis katagogi apo kammia xalkidiki i perea i thes/niki, ego tha sou protina na metakomizes se kammia hpeiro mpas kai mathoune ta paidia sou ellinika. Giati siga siga tha blepeis diafimiseis tis ET3 sta...kyrilika. Alla den me katalabaineis giati sto leo ayto. Kaneis tin papia kai les ta dika sou...den peirazei...

Pantos na ksereis oti stin pragmatikotha opoios kathisyxazetai piso apo tin 'asfaleia' tou ΠΙ-ΣΙ tou grafontas olo ayto to tselemente pou aradiazeis sta post sou oxi mono den exei stoixeia na tekmiriosei tipota apo ayta pou leei alla kai na kanei dialogo. Ego to mono pou blepo na grafei synthimata akolouthontas tin paradosi pista eisai esy. Bges loipon anoixta na tekmirioseis oti:

1. I dolofonia Mpakogianni itan ypokinoumeni apo to PASOK (mous ikonetai i trixa kai pou to grafo)
2. To PASOK ypethalpte tin tromokratia tosa xronia
3. O Giannopoulos itane germanofilos eno den dieksigage antartopolemo stin Arkadia me ton ELAS

Pantos einai ntropi na googlareis 'andreas' kai na pefteis pano mou na bgazeis to axti sou...

13 Iouliou 2007 - hmera mnimis

Tous agonistikous xairetismous mou se sena kai an kai anteyxomai oi agonistes tou LAOS exoune na fane kala apo ti ND tou xronou. Thessaloniki eipes? Aapapapapa - Vardarska apo do kai pera. Koute ellina!

Anonymous said...

pare pisw to "blammenos"... TWRA...

Anonymous said...

fanispapadopoulos, pisteyeis oti prepei na yparksei diaxorismos ekklisias-kratous? Afou den grafeis edo gia na syzhthseis gia ton emfylio kai ton Zerva ti asxolisai? epeidh brikes kelepouri?esena pia einai i thesi sou gia tin protomi tou zerva? Mou?Ti giortazoume ti 25h Martiou? To xontraino?

Anonymous said...

kala gia sena pane xeirotera. Giati eno o allos eixe kapoies theseis esy kaneis plates kai rixneis yponooumena. Den peirazei tha megaloseis...

25 Iounis

Anonymous said...

exeis pantws kai kapoia dikia...
EISAI kelepouri...

Anonymous said...

ante wrimase anonymous kai mathe prwta na sebesai to synomiliti sou kai meta mila gia dimokraties. Ante giati poly mas koudounises...

Anonymous said...

alimono, timi mou. Ante tora sta paymobil sou kai ap'to pezodromio.

Anonymous said...

Filarako ti na sou pw. Eisai aksiothrinitos. Einai krima na yparxoun tetoioi anthrwpoi san kai esena sti xwra pou gennise ti dimokratia.
Loipamai gia logariasmo sou...
Kai na ksereis oti otan teleiwnoun ta epixeirimata arxizoun oi xaraktirismoi "blammenos", "tha megalwseis"... Ti na sou pw...
Apla na ksereis oti i ellada exei allaksei kai den gyrizei pisw... Den tha gyrisei sto parakratos laspis tou PASOK kai olous ekeinous pou efagan lefta kataklebontas ti xwra.
Me ybreis kai xaraktirismous de tha peisete pote... Den tha allaksete tin istoria tis xwras mas.
Ase loipon katw tin ekklisia. Mporei na ginontai polla lathi kai apo authn alla den ginontai perissotera apo tous ypoloipous. H ekklisia exei ti thesi pou tis armozei kai kanei ergo. Koita loipon ta xalia olwn kai ase tin ekklisia.
Allwste H ekklisia den klebei, den katapata, den ypokeinei kai den laspologei enantiwn kanenws. Kai o,ti apataiwnies ypirksan sta plaisia tis ekklisias, ekleban apo tin ekklisia den ekleban apo tous polites opws ekane o antreas.
O opoios antreas ypothikeyse to mellon twn ellinwn gia polla xronia me tin politiki tou tsovola dwsta ola kai ta daneia...

Anonymous said...

O Pasokos selhniazetai opote 8igoume to ka8estwtiko tou komma...Omws den einai Pasokos! (Pali mperdeuthka)

Anonymous said...

ZHTW H APELEU8ERWSH TOY MARTH TOY 2004!OXI stous upo8alptes ths 17N kai stous Germanotsoliades dh8en antistasiakous! Timh kai do3a ston megalutero antistasiako Napoleonta Zerba!

Anonymous said...

'Kai na ksereis oti otan teleiwnoun ta epixeirimata arxizoun oi xaraktirismoi "blammenos", "tha megalwseis"... Ti na sou pw...'

-min to paizeis ithikos kai kathosprepei. Einai ekneyristiko. Anapse kana keraki kalytera. Protero :)

'H ekklisia exei ti thesi pou tis armozei kai kanei ergo'

-na mpei i SDOE na kanei elegxous kai meta na prosferei ergo. den katexei oute to adiavlito oute to abato pouthena. Einai kai dikia sou gh, tha prepe na ntrepesai. Me aytes tis proypotheseis na paroume kai tin Poli giati oxi?

'Ase loipon katw tin ekklisia'

-oxi den tin afino. ti tha mou kaneis?

'Allwste H ekklisia den klebei, den katapata, den ypokeinei kai den laspologei enantiwn kanenws'

- +PROSXOMEN+

'i ellada exei allaksei kai den gyrizei pisw'

-re tha me trelanete? DAP-ites eiste telika? :D

'Filarako ti na sou pw. Eisai aksiothrinitos. Einai krima na yparxoun tetoioi anthrwpoi san kai esena sti xwra pou gennise ti dimokratia.
Loipamai gia logariasmo sou...'

-na paizei 'tis gerakinas o gios' apo piso i na to afiso? Mpa se kalo sas. ase mi lypasai gia logariasmo mou. Na lypasai gia tin imerominia pou grafo ksana kai ksana alla kaneis den exei asxolithei me ayth...isos eskemena...protimate na mou tin 'lete' (edo skizete kalson)gia tin nomarxia tou psomiadi.

+HMARTON+ +EVLOGISON+

Anonymous said...

kai ena teleytaio eksypnakia fanispapadopoulos. Se ena simeio les:

File pasoke twra se enoxlei i ekklisia. Pragmatika aisthanomai oti eisai kollimenos pseytoaristeros. H ekklisia stirikse ton ellinismo se poly dyskoles stigmes tis istorias tou. Deikse ligo sebasmo stin istoria tis.


Arkei pou o Bysarionas, to ksepoulima ton Ierosolimon, ta gay-likia kai oi 'mpintedes' sta monasthria kai to stisimo pagkon me matzounia thaymatourga kai proseyxhtaria martyroun tin megaloprepeia. Epeishs oi esoterikoi emfylioi gia diadoxi me apostates mitropolites (HROES). Ayta gia na pame kapote mprosta...kai na mi gyrname piso ;) Kai mias kai milame gia emfylio kai ta 2 antipala stratopaida eixan stis takseis tous papades. Ayto tis sas leei? oti oi papades tou EAM itan pithanon atheoi papades pou eixan rasa SPEC OPS - NINJA, eno oi alloi itan oi pistoi? oxi alla oi ieromenoi pou eixan energa parei meros stin kybernisi tou Bounou eixan tonisei to thema diaxorismou Ekklisias-Kratous, pros apogoiteysh tou Arxiepiskopou tote. Ayta ta oliga giati me to xali pou blepo siga siga tha mas kinigane na mas kapsoune.

ante re...

Anonymous said...

H Ekklisia stirikse ton ellinismo sta perata tis ghs. Alla oxi me to azhmeioto...Ego den thymamai epi ti eykairia pote tous fanariotes na kanoun Epanastash. Ego alex kai papadopoule (megaleee) exo bgalei to symperasma mou gia kapoia pragmata. Den pairno xampari apo istorikes anadromes. I ekklisia san organismos, etairia, thesmos, pes to opos thes prepei epitelous na exei politiki krisi mono ean apotelesei energo MELOS tis politeias kai oxi epeidh tin dikaiologoun 10 selides ISTORIAS (kai o tonos sto istorias - parelthon).

epomenos an thelete na peite, peite alla peite kati...min lete oti tha eprepe na ntrepomai giati den ntrepomai. Den einai diko mou xali.

Anonymous said...

Opws esu fainetai na summerizesai to aisxos me thn protomh tou Zerba, etsi 8a eprepe na kanoume ta idia se osous goustaroume? Opoios diafwnei me Papandreou, Belouxiwth, Lenin klp na gkremizei ta agalmata tous? Sumfwneis me kati tetoio? Giati mexri twra de s'exw akousei na katadikazeis auto pou egine...

Anonymous said...

katadikazo kathe morfi bias. alla kathe gegonos prepei na didetai tis aparaitits simasias kai oxi yperbolikis ;)edo o kosmos kaigetai...

Anonymous said...

Oxi yperbolikhs? Den exw akousei oute se ena sta8mo, oute se ena kanali, den exw diabasei oute se mia efhmerida to sugkekrimeno aisxos kapoiwn alhtwn...Mono sto blog tou charalambou_kappa to exw dei grammeno!